دستور پخت

چاشنی ها، سس ها و طعم دهنده ها

همه طعم دهنده ها یکسان ایجاد نمی شوند! قبل از اینکه غذای خود را با سس مایونز، سس کچاپ، سس سویا یا سایر چاشنی ها پر کنید، بررسی کنید که چگونه ممکن است بر سلامت شما تأثیر بگذارند.
چاشنی ها فقط چاشنی نیستند، بلکه غذا هستند – با شمارش کالری. استفاده از چاشنی‌ها و همچنین سایر سس‌ها و طعم‌دهنده‌ها می‌تواند به یک ظرف غذا اضافه کند، اما اگر در انتخاب و میزان مصرف دقت نکنید، می‌توانند کالری اضافی زیادی اضافه کنند و مانع از خوردن غذا شوند. برنامه کاهش وزن شما اما همه چاشنی ها یکسان ایجاد نمی شوند. در حالی که یک قاشق غذاخوری سس سالاد خامه ای معمولاً 80 کالری دارد و یک قاشق غذاخوری سس مایونز معمولی حاوی 100 کالری است، می توانید با استفاده از چاشنی هایی که طعم شدید دارند اما کالری کمی دارند، مانند خردل (فقط 9 تا 15 کالری در هر قاشق غذاخوری) غذا را درست کنید. مایونز کم‌چرب (حدود 25 کالری در هر قاشق غذاخوری)، سس سالاد سبک (معمولاً 15 تا 25 کالری در هر قاشق غذاخوری)، شور ترشی (14 کالری در هر قاشق غذاخوری)، سس سویا کم‌سدیم (سه کالری در هر قاشق چای‌خوری) و فلفل تند سس (یک کالری در هر قاشق چایخوری)، در میان دیگران. با این حال، اگر می‌خواهید از چاشنی پر کالری استفاده کنید، هنگام ریختن یا پخش کردن آن محتاط باشید.

به طور کلی، چاشنی‌ها به تنهایی ارزش غذایی بالایی ندارند، اما مطمئناً می‌توانند غذاهایی را که از قبل دارای مواد مغذی هستند طعم‌دارتر کنند. توجه داشته باشید که برخی از چاشنی ها، سس ها و طعم دهنده ها ممکن است باعث سردردهای میگرنی یا IBS شوند و برخی ممکن است حاوی گلوتن باشند که علائم بیماری سلیاک را تشدید می کند.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست