دستور پخت

ماهی چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد

میوه های دریایی، مانند ماهی و صدف، برخی از بهترین انتخاب های پروتئین بدون چربی موجود هستند – به شرطی که آنها را سرخ نکنید یا در کره غرق نکنید!
ماهی و صدف هر دو منابع عالی پروتئین بدون چربی هستند. پروتئین به شما کمک می کند تا سیر شوید و احساس رضایت داشته باشید، که به نوبه خود به اهداف کاهش وزن شما کمک می کند و احتمال کمتری دارد که بین وعده های غذایی از غذاهای پرکالری استفاده کنید. پروتئین همچنین به ثابت نگه داشتن سطح قند خون کمک می کند، که خلق و خو را بهبود می بخشد و از دیابت نوع 2 محافظت می کند.

برخی از ماهی ها و صدف ها سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی مانند سلنیوم، ویتامین B12، نیاسین، آهن و روی هستند. سلنیوم موجود در غذاهای دریایی یک آنتی اکسیدان است که می تواند به مدیریت آرتریت و حفظ سلامت پوست کمک کند، در حالی که ویتامین B12 ممکن است به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی و کاهش کاهش حافظه کمک کند. نیاسین یک ویتامین B است که ممکن است به پیشگیری از آب مروارید کمک کند. صدف های غنی از آهن، صدف و میگو می توانند به حفظ سلامت مو کمک کنند. روی موجود در صدف و خرچنگ همچنین می تواند به موهای سالم و پوستی زیبا کمک کند و در عین حال خطر دژنراسیون ماکولا را کاهش دهد.

برخی از صدف ها دارای کلسترول غذایی بالایی هستند و بنابراین باید در افراد با سطح کلسترول LDL بالا مصرف شوند (اگر کلسترول بالایی دارید، با پزشک خود در مورد میزان مصرف صحبت کنید).

ماهی‌هایی که پخته، دودی، کنسرو یا ترشی می‌شوند معمولاً دارای سدیم بالایی هستند و افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از مصرف آن اجتناب کنند. و اگر از میگرن رنج می برید، توجه داشته باشید که همین گونه های ماهی که شامل ماهی آنچوی، خاویار، لوکس، شاه ماهی ترشی و ساردین می شود، نیز محرک های بالقوه میگرن هستند.

,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست