دستور پخت

فواید چای و قهوه

چای و قهوه ممکن است شما را بیدار کنند و تمرکزتان را حفظ کنند، اما در مصرف کافئین زیاده روی نکنید – ممکن است باعث میگرن یا IBS در افراد حساس شود.
کافئین یک ماده شیمیایی طبیعی است که سیستم عصبی مرکزی را فعال می کند، به این معنی که اعصاب و فرآیندهای فکری را بالا می برد. نشان داده شده است که مصرف منظم کافئین، از قهوه و/یا چای، تمرکز و هوشیاری کوتاه مدت و همچنین حافظه بلند مدت را افزایش می دهد. اگرچه اکثر مردم از اثر “تولید شده” کافئین لذت می برند، اما برخی از افراد به کافئین حساس هستند و پس از مصرف یک دوز احساس ناراحتی یا ناراحتی می کنند. اگر در گروه دوم قرار می گیرید، می خواهید نوشیدنی های کافئین دار را حذف کنید یا میزان مصرف خود را مطابق با تحمل شخصی خود تنظیم کنید. کسانی که مشکلات خواب یا بی خوابی دارند ممکن است نیاز داشته باشند که نوشیدنی های کافئین دار را تا هشت ساعت قبل از خواب متوقف کنند (یا به طور کامل حذف کنند).

علاوه بر این، نوشیدنی های کافئین دار گاهی اوقات می توانند باعث سردردهای میگرنی در افراد حساس شوند. و مبتلایان به IBS توجه داشته باشند: برخی از افراد مبتلا به IBS پس از مصرف قهوه یا چای کافئین دار علامت دار می شوند.

کافئین همچنین ممکن است برخی از اثرات نامطلوب بر روی زنان درست قبل از چرخه قاعدگی آنها داشته باشد. برخی تحقیقات نشان می دهد که اثرات کافئین برای زنان در دوران قبل از قاعدگی تشدید می شود. کافئین ممکن است علائم سندرم پیش از قاعدگی را تشدید کند و باعث حساسیت بیشتر سینه ها، عصبی شدن و تحریک پذیری شود. اگر این موضوع در مورد شما صادق است، در این زمان از چرخه خود به سراغ چای های گیاهی یا نوشیدنی های بدون کافئین بروید.

, ,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست