دستور پخت

سیب زمینی تنوری با قارچ

سیب زمینی، یک منبع خوشمزه از کربوهیدرات‌هاست که می‌توان آن را به روش‌های مختلفی از جمله پخت، سرخ کردن و پخت تنوری آماده کرد. سرو کردن سیب زمینی همراه با انواع سس‌های مانند کچاپ، خردل، مایونز و غیره معمول است. پخت سیب زمینی به روش تنوری به دلیل عدم نیاز به روغن برای سرخ کردن، یک روش سالم است.

سس قارچ که از جمله سس‌های محبوب است، دارای یک ترکیب ویژه و طعم لذیذ برای سرو با انواع پاستا، سیب زمینی و غذاهای سرخ شده می‌باشد. برای آموزش طرز تهیه سیب زمینی تنوری با قارچ بی نظیر، در آشپزخانه آرسس کوک، همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه سیب تنوری با قارچ:

– سیب زمینی بزرگ: ۲ عدد
– پیازچه: ۵۰ گرم
– قارچ: ۵۰۰ گرم
– خامه پاستوریزه: ۲۰۰ گرم
– حریره سیر: ۱۰ گرم
– عصاره گوشت: ۱۰ گرم

دستور پخت سیب تنوری با قارچ:

 

سیب زمینی‌ها را برش می‌دهیم و بزرگترین آن‌ها را انتخاب می‌کنیم. سپس آن‌ها را تمیز می‌کنیم و به دو نصف می‌شکنیم. سیب زمینی‌ها را درون فویل قرار می‌دهیم. بر روی آن‌ها حریره سیر، فلفل سیاه و نمک افزوده می‌شود. همچنین چند تکه رزماری تازه را روی آن‌ها می‌ریزیم و فویل را کامل می‌پیچیم. سپس آن‌ها را درون فر قرار می‌دهیم و با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۳۰ دقیقه می‌پزیم. در همین مدت، دو ساقه پیازچه را به صورت حلقه‌های نازک برش می‌زنیم. سپس کره را درون ماهیتابه حرارت داده و پیازچه‌ها را اضافه کرده و تفت می‌دهیم. فلفل سیاه نیز به آن اضافه شده و هم می‌زنیم. سپس عصاره گوشت را به مواد اضافه کرده و مجدداً تفت می‌دهیم. در مرحله بعد، حریره سیر و سس قارچ به مواد اضافه شده و مخلوط می‌شوند. قارچ‌ها را به صورت حلقه‌ای برش داده و به ماهیتابه اضافه می‌کنیم و تفت می‌دهیم. سپس خامه پاستوریزه را به ماهیتابه اضافه کرده و مخلوط می‌کنیم تا سس قارچ آماده شود. پس از پخت سیب زمینی، آن‌ها را از فویل خارج کرده و صبر می‌کنیم تا کمی خنک شوند. سپس آن‌ها را برش می‌زنیم و تکه‌های سیب زمینی را در ظرف مورد نظر می‌چینیم و سس قارچ را روی آن می‌ریزیم. برای تزیین می‌توانیم از پیازچه و جعفری تازه استفاده کنیم.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست