دستور پخت

انواع روزه

طی چند سال گذشته، محبوبیت روزه به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا اصطلاحاتی مانند روزه متناوب و تغذیه محدود به زمان راه خود را به رسانه های اصلی راه یافته است. اما قبل از اینکه مستقیماً وارد روزه شوید، مهم است که دقیقاً بدانید روزه چیست، پیش نیازهای آن و سه نوع مختلف روزه است.

روزه یعنی چه؟
روزه به معنای بدون غذا ماندن برای مدت طولانی است. با نگاهی به آغاز اولیه خود، روزه بخشی از زندگی روزمره بود. در طول این مدت، تامین غذایمان یک چالش بود و بنابراین، بدون غذا برای مدت طولانی، امری عادی بود. به سرعت به قرن بیست و یکم می رسیم و تامین غذا دیگر مشکلی نیست، در واقع می توانیم با لمس یک دکمه آن را به خانه خود تحویل دهیم.

با این دوره جدید در تامین مواد غذایی، انبارها و یخچال های ما مانند همیشه فراوان هستند. با این حال، در عین حال، روزه داری محبوبیت پیدا کرده است و به عنوان یک هک “سریع” برای دستیابی به اهداف تناسب اندام شما تبلیغ می شود. با این حال، روزه گرفتن برای همه نیست و قبل از اینکه شروع به محدود کردن غذای خود کنید، پیش نیازهایی وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

پیش نیاز روزه
برای به دست آوردن حق روزه گرفتن، رفتارهای اصلی وجود دارد که ابتدا باید مرتب شوند.

هر کسی که روزه می‌گیرد باید شیوه‌های سبک زندگی باکیفیتی را نشان دهد که شامل خواب کافی، آفتاب گرفتن کافی، نوشیدن آب کافی و جویدن کامل غذا می‌شود (ما اینها را دستورالعمل‌های اساسی سبک زندگی می‌نامیم).
دوم، داشتن یک رژیم غذایی با کیفیت و قادر به حفظ سطح قند خون در طول روز. در اینجا بیاموزید که چگونه می توانید این شیوه های زندگی با کیفیت را ایجاد کنید.

فواید روزه داری:

دقت ذهنی: تحقیقات و شواهد تجربی نشان داده اند که در حالت ناشتا بودن می تواند عملکرد شناختی را بهبود بخشد. ساخت و حفظ روده سالم: حذف غذا برای مدتی به روده از هضم و جذب مواد مغذی استراحت می دهد و می تواند برای میکروبیوم مفید باشد.
کاهش بار استرس و التهاب: نشان داده شده است که روزه داری با کاهش استرس اکسیداتیو التهاب را کاهش می دهد و همچنین نشان داده شده است که مقاومت به انسولین را کاهش می دهد.
روزه می تواند به عنوان ابزاری برای کاهش وزن استفاده شود، اما اغلب یک راه حل طولانی مدت پایدار نیست و می تواند رفتارهای مشکل ساز ایجاد کند. برای کاهش وزن، پیش نیازهای ذکر شده در بالا موثرترین راه حل هستند.

3 نوع مختلف روزه و موارد استفاده آنها توضیح داده شده است:

سه نوع اصلی روزه داری وجود دارد: محدودیت کالری، محدودیت مواد مغذی و غذا خوردن فصلی.

محدودیت کالری
ابتدایی ترین نوع روزه، روزه محدودیت کالری است. این همان چیزی است که اکثر مردم با شنیدن اصطلاح “روزه” به آن فکر می کنند. به سادگی برای مدت معینی بدون غذا می ماند. این نوع روزه‌ها معمولاً بین ۱۸ تا ۴۸ ساعت انجام می‌شوند. برای استفاده موثر از این نوع روزه مطمئن شوید که هر کسی که روزه می گیرد کالری کافی در روزهای قبل برای حمایت از روزه مصرف کرده است. سپس یک روز را انتخاب کنید، شام را زود بخورید و در زمان تعیین شده ناشتا باشید. در طول روزه داری فقط آب مصرف کنید و سطح فعالیت را پایین نگه دارید تا از حالت ناشتا حمایت کنید.

محدودیت مواد مغذی ماکرو FASTS
این نوع روزه شامل محدود کردن یک درشت مغذی خاص است (سه درشت مغذی عبارتند از پروتئین، کربوهیدرات و چربی). به طور معمول این روزه ها تخلیه پروتئین هستند. این نوع سریع برای ورزشکارانی که نیاز به پروتئین بیشتری دارند و به طور مداوم بر روده خود فشار می آورند بهترین کار را انجام می دهند. در این نوع روزه، ورزشکار فقط 2 تا 3 روز در ماه از چربی های با کیفیت بالا، کربوهیدرات ها و سبزیجات کاملا پخته شده استفاده می کند. کاهش مصرف پروتئین به روده استراحت می دهد و به آن اجازه می دهد تا بهبود یابد. به خاطر داشته باشید که هنوز مهم است که مطمئن شوید که فعالیت آنها در این دوره زمانی بسیار کم است.

(منبع مربی: اصول اولیه مربیگری تناسب اندام ما را در این دوره رایگان بیاموزید.

غذا خوردن فصلی:
نوع سوم روزه اصلا روزه نیست، غذا خوردن فصلی است. برای این نوع روزه، باید به دوران اولیه نگاه کنیم و بررسی کنیم که منابع غذایی ما در فصول مختلف چگونه بوده است. در زمستان، گوشت‌ها و غده‌های چرب‌تر مصرف می‌شد و تابستان برای میوه‌ها و گوشت‌های کم‌چرب‌تر در نظر گرفته می‌شد. برای خوردن واقعی فصلی فقط آنچه را که به طور طبیعی در آن زمان از سال در دسترس است بخورید. در حالی که دسترسی به غذای مدرن ما عالی است، بیشتر تمدن‌ها در عرض‌های جغرافیایی شمالی در ژانویه به موز رسیده دسترسی ندارند. غذا خوردن فصلی از مفهوم تغذیه شخصی پیروی می کند و یاد می گیرد که چه چیزی برای شما بهتر است. در این وبلاگ می توانید اصول تغذیه شخصی سازی شده را بیاموزید.

روزه ممکن است به اهداف تغذیه ای کمک کند اما راه حل نیست
روزه‌ها ممکن است به‌عنوان بلیت طلایی برای اهداف سلامتی شما یا مشتری‌تان به نظر برسند، اما این روزه‌ها تنها در کنار پایه محکم ورزش منظم و یک سبک زندگی سالم مؤثر هستند.

,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست