دستور پخت

بیسکویت خرما را به روشی ساده تهیه کنید

بیسکویت خرما Date biscuits

در یک بعد از ظهر پاییزی، ممکن است دلتان بخواهد یک بیسکویت خرما به عنوان یک دسر لذیذ همراه با چای لذت ببرید، و به همین دلیل ممکن است دنبال یافتن طریقه تهیه آن از اینترنت باشید. این بیسکویت خرما، علاوه بر این که خوشمزه است، دستور پخت ساده‌ای دارد و در صورت داشتن خرمای با کیفیت، می‌توانید به راحتی آن را در منزل تهیه کنید. در این مطلب، قصد داریم نحوه تهیه بیسکویت خرمایی را به شما آموزش دهیم.

مواد لازم در طرز تهیه بیسکویت خرما

  1. آرد: ۲ پیمانه
  2. خرما: ۱۵۰ گرم
  3. تخم مرغ: 1 عدد
  4. زرده تخم مرغ:  1 عدد
  5. شکر: نصف پیمانه ( ترجیحا شرک قهوه ای)
  6. روغن یا کره: نصف پیمانه
  7. بیکینگ پودر: یک قاشق مرباخوری
  8. عصاره وانیل:  یک قاشق مرباخوری
  9. نمک: به مقدار کم

خرمای باکیفیت نقش اصلی را در این رسپی جذاب ایفا می کند. از انواع خرمای باکیفیت می توان در این رسپی استفاده کرد. پیشنهاد ما خرما کبکاب و خرما خاصویی است.

این بیسکویت خوشمزه می‌تواند به عنوان یک انتخاب عالی برای بیسکویت پذیرایی از مهمانان باشد. طعم منحصر به فرد آن باعث شده تا بسیاری از خانم‌ها این را در منزل تهیه کنند. داشتن دستور پخت ساده و آسان، و تنها با استفاده از چند مورد که در هر خانه‌ای موجودند، می‌توان این بیسکویت را تهیه کرد.

زمانی که وقت کافی برای پخت بیسکویت‌های دیگر ندارید، می‌توانید این بیسکویت را برای پذیرایی از مهمانان تهیه کنید. یکی از مهم‌ترین مواد مورد استفاده در این بیسکویت خرما است. وجود این ماده باعث می‌شود بیسکویت خرما به یک میان وعده مناسب برای کودکان تبدیل شود. طرز تهیه این بیسکویت به سادگی شرح داده شده است تا هر کسی بتواند آن را به آسانی بپزد.

 

برای تهیه این بیسکویت خوشمزه، ابتدا یک ظرف مناسب انتخاب می‌کنیم و درون آن یک عدد تخم مرغ و یک زرده تخم مرغ را شکسته و هم می‌زنیم. همراه با این مواد، یک قاشق چایخوری عصاره وانیل را به همراه نصف پیمانه شکر یا پودر شکر اضافه کرده و خوب هم می‌زنیم. این مرحله تا زمانی ادامه می‌یابد که مخلوط به غلظت مناسبی برسد.

در این مرحله، مخلوط ما نسبت به قبل کمی رقیق‌تر شده است. سپس نصف پیمانه روغن آفتابگردان را به مواد اضافه کرده و مجدداً برای چند دقیقه مخلوط را به هم می‌زنیم. در این حالت، غلظت مواد به صورتی است که دیگر به قاشق همزن نمی‌چسبد. این مرحله در طرز تهیه بیسکویت خرما بسیار حیاتی است.

در ظرف دیگر، دو پیمانه آرد را به همراه یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. سپس نمک به اندازه‌ی سر انگشتان را به مخلوط اضافه کرده و هم می‌زنیم. حالا به سراغ مواد اصلی می‌رویم و مخلوط آرد تهیه شده را به آرامی درون آن الک می‌کنیم. اضافه کردن آرد مخلوط باعث تبدیل آن به یک خمیر می‌شود. سپس کمی از آن را ورز می‌دهیم.

خرما‌ها را از وسط باز کرده و هسته‌های آن‌ها را خارج می‌نماییم. سپس آن‌ها را به مدت ۵ دقیقه درون بخارپز قرار می‌دهیم تا نرم شوند. بعد از خارج کردن خرما‌ها از داخل بخارپز، با استفاده از یک چنگال یا کارد، آن‌ها را له می‌نماییم و خوب با یکدیگر مخلوط می‌کنیم. در این مدت، یک قاشق مرباخوری کره را به خرما‌های پخته اضافه کرده و دوباره ورز می‌دهیم. حالا خرما و کره به شکل یک خمیر در آمده‌اند. در نهایت، ماده بدست آمده را به صورت لوله در می‌آوریم.

 

 

در این مرحله، خمیر را به شکل لوله‌ای در آورده و خرما را درون آن قرار می‌دهیم، به‌طوری که خرما کاملاً در وسط خمیر باشد و دیگر قابل مشاهده نباشد. سپس آن را به قطعات مساوی برش می‌زنیم تا درون فر قرار دهیم.

برای اینکه برش‌های این بیسکویت خرمایی ساده یک اندازه باشند، می‌توان از یک چنگال استفاده کرد. همچنین با کمک پشت چنگال می‌توان روی برش‌ها طرحی ایجاد کرد. البته می‌توان از طرح‌های مختلف در طرز تهیه بیسکویت خرمایی استفاده کرد که به سلیقه‌ی فرد بستگی دارد. اما در اکثر موارد، بیسکویت‌های خرما در بازار در طرح و شکل گفته شده به فروش می‌رسند..

برش‌های به دست آمده درون سینی فر قرار می‌گیرند و آماده پخت می‌شوند. برای پختن نیز باید آن‌ها را درون فر با دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد و به مدت ۸ دقیقه قرار دهید. پس از گذشت این زمان، بیسکویت خرمایی آماده است. این بیسکویت بسیار ترد است و می‌تواند هر بیننده‌ای را به خود جذب کند.

در صورت انجام مراحل به ترتیب و کامل، در نهایت یک بیسکویت خوشمزه خواهید داشت که ظاهر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین می‌توانید برای طراحی این بیسکویت از قالب‌های آماده نیز استفاده کنید.

 

 

بیسکویت خرمایی حاوی مواد اولیه ساده و خوبی پخته می‌شود که تضمین می‌کند سلامت شما را حفظ کند. مهمترین امر این است که بیسکویت خرمایی بدون استفاده از مواد نگهدارنده تهیه می‌شود که آن را به گزینه‌ی سالم‌تری تبدیل می‌کند. به همین دلیل افراد دارای دیابت و کودکان نیز می‌توانند با اطمینان از آن استفاده کنند.

یکی از ویژگی‌های بارز این بیسکویت حضور خرما در ترکیبات آن است. استفاده از چای همراه با خرما در بیشتر نقاط کشور ما به عنوان یک سنت رایج شناخته می‌شود. خرما به علت دارا بودن مواد غذایی مفید، قادر است تأمین کننده انرژی مورد نیاز در طول روز باشد. لذا افزودن آن به بیسکویت به شما این امکان را می‌دهد تا بهره‌مندی از خواص خرما را به همراه بیسکویت داشته باشید. همچنین حضور خرما باعث کاهش نیاز به شیرین‌کننده‌های اضافی می‌شود.

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست