دستور پخت

آب میوه و سبزیجات چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد

آب میوه ها ممکن است منابع مغذی ویتامین ها و مواد معدنی به نظر برسند، اما در قند طبیعی بسیار غلیظ هستند. و آب سبزیجات تجاری، برای این موضوع، اغلب سرشار از سدیم هستند – آنها را کمتر از آنچه فکر می کنید سالم می کند.
میوه‌ها و سبزیجات «غذاهای آبدار» هستند که بیشتر از آب تشکیل شده‌اند، اما انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیتونوترینت‌ها و مقدار مناسبی فیبر را نیز فراهم می‌کنند که به شما کمک می‌کند سیر شوید. آب میوه داستان دیگری است. وقتی محصول کامل به آبمیوه تبدیل می‌شود، بیشتر فیبر از بین می‌رود و شما با محصول نهایی کم‌مغذی باقی می‌مانید. و این را در نظر بگیرید: خوردن یک پرتقال 60 کالری چند دقیقه طول می کشد، اما فقط چند ثانیه طول می کشد تا یک لیوان 110 کالری OJ بخورید.

آب میوه، به ویژه، منبع بسیار غلیظ قند میوه است. این می تواند قند خون شما را به سرعت افزایش دهد، و به همین دلیل است که آب میوه برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 توصیه نمی شود. افرادی که دارای تری گلیسیرید بالا هستند باید از آب میوه نیز اجتناب کنند، زیرا قندهای ساده غلیظ آن می توانند سطح تری گلیسیرید را حتی بالاتر ببرند. نوشیدنی‌های میوه‌ای – که نباید با آب میوه‌های 100 درصد اشتباه گرفته شود – انتخاب بدتری هستند زیرا حاوی قندهای اضافه شده و مواد مغذی کمتری هستند. از آنجایی که هم آب میوه ها و هم نوشیدنی های میوه ای پر کالری و کم فیبر هستند، افرادی که سعی در کاهش یا مدیریت وزن دارند باید مصرف خود را به شدت محدود کنند و به جای آن میوه های تازه و پرکننده را انتخاب کنند.

سبزیجات به طور طبیعی قند کمتری نسبت به میوه دارند، به این معنی که آب سبزیجات تازه از آب میوه کالری کمتری دارد و می تواند راهی مفید برای “فشار دادن” محصولات بیشتر در رژیم غذایی شما باشد. با این حال، آب سبزیجات و گوجه فرنگی بطری شده و کنسرو شده به طور کلی توصیه نمی شود زیرا حاوی مقادیر زیادی سدیم است که خطر ابتلا به فشار خون را افزایش می دهد.

در حالی که بهتر است مواد مغذی و فیبر خود را از منابع کامل سبزیجات و میوه دریافت کنید، آب میوه همچنان حاوی ویتامین ها و مواد معدنی است. به عنوان مثال، برخی آب میوه ها سرشار از ویتامین C هستند و حاوی فولات و مواد معدنی مانند پتاسیم هستند. برخی از آب میوه ها مانند آب پرتقال نیز ممکن است با کلسیم غنی شده باشند. اگر می خواهید آبمیوه بنوشید، به دنبال آبمیوه 100 درصدی باشید که قند یا سدیم اضافه ای نداشته باشد. شما همچنین می توانید آب میوه های تازه یا فشرده خود را در خانه درست کنید. و ممکن است بخواهید نوشیدنی خود را با آب یا سلتزر بدون کالری رقیق کنید تا کالری و شکر را کاهش دهید.

ویتامین C موجود در برخی آب میوه ها تا حد زیادی مسئول سلامت کلاژن است، پروتئینی که به حفظ سلامت پوست و غضروف کمک می کند. خوردن و نوشیدن میوه ها و سبزیجات غنی از ویتامین C به پر کردن ذخایر ویتامین C پوست شما و افزایش زیبایی طبیعی آن کمک می کند. ویتامین C همچنین به انعطاف پذیری مفاصل و حفظ موهای سالم کمک می کند. در نهایت، ویتامین C ممکن است به جلوگیری از آب مروارید و دژنراسیون ماکولا کمک کند.

برخی از آب میوه ها با کلسیم معدنی غنی شده اند که به حفظ سلامت استخوان ها کمک می کند. آبمیوه‌های حاوی کلسیم می‌توانند به کاهش فشار خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و پیشگیری از پوکی استخوان کمک کنند. کلسیم همچنین ممکن است به کاهش گرفتگی PMS کمک کند. آبمیوه های غنی از پتاسیم ممکن است با تشکیل استئوکلسین، پروتئینی که فقط در استخوان یافت می شود، از پوکی استخوان جلوگیری کند. نوشیدن آب میوه غنی از پتاسیم نیز می تواند به پایین نگه داشتن فشار خون کمک کند.

ویتامین های B مانند فولات ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش دهد، کاهش حافظه مرتبط با افزایش سن را کاهش دهد و به حفظ موهای سالم کمک کند. فولات همچنین به تولید سروتونین کمک می کند، بنابراین ممکن است به دفع افسردگی و بهبود خلق و خو کمک کند.

جدا از اینکه آبمیوه بالقوه برای کاهش وزن است، انواع خاصی از آب میوه ها (عمدتاً آب مرکبات) می توانند باعث ایجاد میگرن در افراد حساس شوند. مبتلایان به IBS توجه داشته باشند: برخی از افراد مبتلا به IBS به منابع قند غلیظ مانند آب میوه حساس هستند و پس از خوردن آنها احساس ناراحتی می کنند.

,

Related Posts

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست